Can we all slow down and enjoy right now? Guaranteed we'll be feelin' All right.

Julafton om två dagar och allt börjar bli klart här hemma! Nästan alla paket inslagna, granen klädd och pyntet framme. Känns riktigt bra och mysigt är det här hemma :)
Men vad vore en en jul utan olyckor? En tråkig jul kanske man kan säga så för att detta inte ska intfräffa här så testade jag sågen. Först på granen sen i fingret!? Kan säga att den funkade bra, ett stort fint jack i mitt vänstra pekfinger :( Buhu. Tur att det är vänster så jag inte är alltför invalid. Så igår stod jag och tyckte synd om mig själv när blodet forsade ut från fingret, överdriver inte!! Det forsar verkligen när man skär sig i fingret, inget jag rekomenderar för er andra :P
Alltså fick Johannes jobba lite hårdare med att resa granen och sätta dit min spira precis som jag ville ha den, känns skönt att bossa lite här hemma :)



Till nästa år behöver vi verkligen köpa mer julsaker märker jag. Har nästan inga julgransprylar och absolut inga kulor men tack vare snälla mamma så fick jag rota lite i lådan hemma så den duger för iår. Ska bli så mysigt att fira jul med min älskling för första gången fast känns lite jobbigt att faktist inte vara hemma med familjen på julklappsutdelningen men vi får öppna paket sen på kvällen när vi har kommit hem efter en intensiv men förhoppningsvis rolig dag :) Längtar!!!  Sen firar jag och min Johannes 1 år om några dagar sen är det nyår och då kommer jag äntligen kunna säga att mitt år har varit helt underbart!
Äntligen kan jag pusta ut för ikvall har vi även gjort köttbullarna till julafton så det är klart för imorgon blir det inte mycket tid för annat. Upp och jobba och ska även köra upp Johannes så jag slipper traska till jobbet sen väntar en förhoppningsvis lökig dag sen hem, kanske gymmet om tiden räcker och jag orkar. Hem till mamma för första julskinkan, mysigt! Sen hem till Isabe och Putte för ännu mer mys och filmtittande sen hem till sängen. Måste fundera kläder också eftersom min outfit sket sig när linnet jag ville ha inte fanns och med min tur finns väl inte jeansen heller kvar längre. Måste kolla de ikväll!!
Hoppas också att Johannes julklapp hinner komma imorgon, annars blir det problem :/ Allt annat jag hade beställt kom idag men inte hans, konstigt. Trodde att allt skulle komma smtidigt men men de löser sig nog :)

Nu måste jag sluta men skriver mer sen imorgon och hoppas att Johanns julkapp har kommit. Om inte så blir det en arg Maria som sitter här och det vore tråkigt!
Men vem försöker jag lura, jag kan omöjligt vara arg såhär nära julafton :)

Tjingeling

Kommentarer
Johannes säger:

Den sista raden du skrev skratta jag lite av :) om ni bara visste ;)

2011-12-23 | 00:02:08
Arga Anna säger:

Mitt allra hetaste tips för att skaffa sig större mängder julpynt utan att ruinera sig är att kasta sig över mellandags- och januarireorna, alla affärer vill bli av med sina julprylar så mycket är nedsatt till halva priset. Ungefär 75 % av mitt julpynt, ljusstakar, omslagspapper etc är införskaffat på det viset.

2011-12-23 | 17:05:32
Bloggadress: http://www.argaannna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback