Happy New Year!

Sammanfattning av det bästa året i mitt liv! Hoppas att alla andra år blir lika bra så blir jag nöjd

Januari: Började året med att Marcus avslöjade för Anders att jag var tillsammans med Johannes men det gjorde inte så mycket eftersom att Anders bara blev glad. Jag tog mitt pick och pack hemmifrån och flyttade till Örtagatan bara sådär ;) Januari gick typ ut på att vara nykär, lära sig saker och försöka handskas med att inte äta mer än typ en normalportion om dagen då inget annat gick ner. Levde på chips och socker för att klara av verkligheten men ju längre tiden gick och med Johannes som stöd så gick det bättre och bättre!

Februari: Forsatte att leva i min nykära bubbla och lära känna Johannes familj och släkt. Fick mitt vikariat på jobbet och kände mig riktigt lycklig. Planderade in en resa till fjällen med Johannes, Isabel, Putte och Jimmy med familj som skulle bli av senare. Svävade på små rosa molm fast med en molande känsla långt inne i magen om hur osäker jag var som människa. Hade jag verkligen träffat någon som ville vara med mig på riktigt, där allt var sanning och inga lögner fanns. Tog inte lång tid innan jag nog försökte putta bort Johannes för att se om det verkligen skulle hålla. Det blev mycket tårar, mycket skratt och blandade känslor men envis som min pojke är fungerade inget av det jag försökte med. Han tänkte stanna och det var inget jag kunde göra åt. En kärlek som växte så fort att jag knappt hängde med själv :)

Mars: Inte så mycket som händer förutom att vintern aldrig tog slut och vi skrek på bilen för att den aldrig ville starta. Har nog inte fryst så mycket som jag gjorde den vintern men oj så vacker den va! Snö upp till höften och kylan som bet i kinden på en så fort man gick ut. Hatade mitt jobb när det var som kallast om man satt på en moppe :/ Men vi tackar för overallerna vi fick. Frös aldrig mer om kroppen den vintern iaf. Livet rullade vidare och saker införskaffades till lägenheten som jag stortrivdes i. Blev över en natt kung på matlagning, yes!
Lade ner allt som hade med idrott att göra för det enda jag orkade med var mitt jobb eftersom jag alltid var sjuk  och låg och sov redan vid 9 varje dag. Hade aldrig orkat med så mycket annat. Mina vänner såg jag inte så mycket av pga att jag bara orkade jag ingenting i princip. Det sög ganska mycket men ibland får man tänka på sig själv och mina vänner finns alltid där för mig och det älskar jag dom för.

April: Fick fast anställning på jobbet och min kurva gick fortarande bara rakt upp! Att bara ta dagen som den kommer kändes riktigt bra. Hade aldrig saker planerade och livet flöt vidare och jag med det. Vi åkte upp till björnriket en vecka på lite fjällsemester och jag bara älskar fjällen. Friheteten att bara kasta sig ut i backarna och låta brädan ta dig dit den vill :) Var rosa pantern uppe på fjälltoppen och den oändligt långa vägen Putte och jag fick gå bara för att vi behövde en engångsgrill. Vägen ner till affären gick bra i fullfart, ramlade hela vägen ner sen hade vi en promenad att vänta på typ en kvart. Det gick bara uppför och vi gick dubbelvikta för att inte ramla baklänges :P

Maj: Sommaren närmade sig med stormsteg och jag älskade det. Började lite smått att försöka med fotbollen igen och det gick sådär. Missade lagfesten som damerna styrde upp. Vad gjorde jag istället. SJUK som vanligt då. suck! missade allt och det.
Annars förflöt maj på ganska bra och lärde känna sommaren. Forfarande kändes detta som att det skulle bli det bästa året någonsin!

Juni: Sommaren kom igång och jag älskar att bo i ett land där man får uppleva en riktig sommar och en riktigt vinter. Man uppskattar alla årstider då. Lärde mig att hata Johannes bil eftersom man inte hade några lår kvar om man satt i shorts. Sönderbränd efter att ha åkt bil va ju bra. Planerade en ny resa till Spanien med älsk, Isabel, Putte och Marcus och vi firade ett halvår. Tiden gick så fort och jag fattade fortfarande inte att det var vi. Att det här var mitt liv. En lycklig Maria, hade inte stött på henne på ett bra tag men jag gillade henne så fort hon kom tillbaka :)

Juli: For till Spanien med gänget, en lyckad resa som innehöll solning, bad, sandstormar, bilutflykter, shopping innan det bara av mot Barcelona :) Fick höra att dagen efter vi lämnat detta älskade land stod Barcelonas gator under vatten. Tur att vi inte var där. Jag och min älskling tatuerade oss även i Barcelona och vi gjorde miner som vi tack och lov inte har kort på. Johannes fortsatte på sin på ryggen och jag på mina revben. Hade kunna valt bättre ställe såhär i efterhand men nöjd blev jag :)

Augusti: Sommaren led mot sitt slut men det var en bra sommar. Fester och underbara personer var en stor del av detta :) Fyllde även 21 som jag firade hemma hos mina föräldrar eftersom jag och Johannes skulle flytta en vecka efter min födelsedag så grejer såldes på löpande band och inge vidare kul att bjuda hem folk när man har en uppblåsbar madrass att erbjuda som sittplats och balkongmöblerna som köksbord lite tillfälligt :)
Det 27 Augusti tror jag bestämt att flyttlasset började gå mot Fannagatan 30 :) Mitt nya älsklingshem hade vi hittat. Tog över Johannes mammas lägenhet och vips så hade vi köpt oss ett boende. Känns skönt att få göra som vi vill och planer för vad vi skulle göra med lägenheten kom upp :)

September: Inte nog med lägenhet, vi bestämde oss för att köpa ny bil som vi äger tillsammans så välkomen våran Qashqai om det nu stavas så. Jag fann min drömbil och vill aldrig ha nån ny!! Bestämde mig för att ta tag i träning och livet och det gick ganska bra. Började med golfen i somras som vi inte behöver prata om. Jag klarade mitt gröna kort och en sänkning men mitt humör. Fruktansvärt roligt att jag har ett sådant humör när det gäller mig själv. Får nog inte ha förväntningar än på mig själv men det är svårt när man vill så mycket mer. Nästa år blir det storsatsning på golfen så kan vi kanske prata om hur det gick då :P

Oktober: Johannes fyller år och vi har folk här, jag spelade match och gjorde den bästa och roligaste matchen på länge. Vinst med 33-13 mot upplands tuna. Lever på den matchen länge för det var så det ska känns att spela handboll och för en stund trodde jag att jag skulle kunna spela hela året men visade sig att jag skulle ge upp den idén ganska snabbt men jag gjorde ett försök iaf. Kan inte göra så mycket mer än så, att försöka är man kan göra och jag gjorde en ansats att hoppa långt men slogs ner ganska snabbt och det är väldigt tråkigt. En stund av oro blommade upp igen men Johannes övertygade att det inte var någon fara.

November: Vadslagning på jobbet om när snön skulle komma och alla hade sina datum satta på den dagen Isabel kom hem från sin semester men tji fick vi när snön aldrig kom :( En tråkig månad som var mörk men jag levde på att att december skulle vara mysig och snöfylld. Planerade julklapper och hur vi skulle göra på julafton. Hände då inget roligt här inte.

December: Följde julkalendern och jobbade på mina julklappar. Planering av julafton var klar, paket så gott som klara och ommöblering av vardagsrummet. Många mysiga kvällar här hemma med levande ljus och lussebullar. En mysig julafton som var lång men trevlig. Började 6 för min del och slutade vid 1. 30 December firade jag och min älskling 1 år! Middag på Kungsbacken, åt kanske den godaste maten. Avnjöt lite rosé innan vi begav oss till All In för lite mer dricka innan vi taxi hem och spelade lite spel. Poppade popcorn och slog mig ner i soffan för att titta på Abduction. Bäst film!
Och idag så är det nyårsafton och ölen intas i köket medans jag sitter här. Ska snart hoppa in i duschen och handla med Marcus innan vi far ner till Putte och Isabel för fotbollstittande innan vi åker till Kalle och Johanna :) Kommer bli ett bra slut på det här året. Hoppas att nästa år blir lika bra! <3

Puss och kram!




Gott nytt år!

Kommentarer
Johannes säger:

Kanonblogg! Gillar och läsa den :) jag älskar dig min boobo<3

2012-01-02 | 00:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback