Skumt, konstigt helt otroligt

Julbordet blev en helt underbart, god mat, fina arbetskollegor och roliga tävlingar. Inte mycket kan gå fel när det är på spåret som gäller :) Mycket bra gjort av Lasse och Marcus som lagt ner otroligt med tid och energi för att förgylla vår kväll. 5 brev av 5 ger jag dem ;)

Alltså helgen började bra men tyvärr så händer det saker man inter vill ska hända, Johannes pajade knät återigen och blir nu borta från all idrott ett år framöver tror vi. Det va dock inte det värsta som händer, nej det är den underbara AKUTEN som vi har här i Enköping. Vi träffar en läkare som sliter och drar i knät som man visserligen måste göra och sen säger han att det blir en titthålsoperation och att han bara ska gå iväg och prata med någon och komma tillbaka om en stund. Den stunden blev väldigt länge och efter två timmar kommer en ny läkare och säger att vi ska till röntgen som är helt fel! Där har vi varit flera gånger och knät är ju inte direkt brutet men snälla som vi är traskar vi bort dit och läkaren måste dubbelkolla för hon tycker att de verkar konstigt men ditskickade blir vi och får vänta ytterligare två timmar på svaren som visar att knät inte är av och då säger vi att vi har träffat en läkare som skulle boka operationstid och det har hon ingen aning om. Bra att man pratar med varandra!! Så vi åker hem efter 6 timmar och då har vi bara fått en remiss upp till ortopeden istället för en riktig tid och ingen sjukskrivning så förbannade som vi är så åker vi bara hem och löser problemet idag istället. Säger bara en sak. Kommer ALDRIG åka in till akuten någon gång i hela mitt liv när man blir behandlade såhär!!! Vår första läkare verkade ha ett ryckte för när dom frågade vem vi hade och vi svarade sa dom bara: Jaha han nej då förstår jag.
Hallå!!! är det svaret man vill ha som patient?!?! Inte helt okej och jag tycker synd om dom som städar upp efter läkarna, dvs syrrorna som försöker vara trevliga och så hjälpsamma som det går. Ber om ursäkt för oss men man blir på riktigt förbannnad!
Som grädden på moset är det självklart att jag ska vakna upp med feber frossa och halsont så nu ligger vi här hemma som två, ja jag vet inte vad och mår allmänt piss! Kul Jul!

Bittert ja de kan man säga, att jag alltid är glad stämmer knappast längre in på mig. Behöver nån som piggar upp mig just nu :/ Nu ska jag slänga mig i soffan och glo på Gossip girl och förhoppningsvis bli på bättre humör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback