då va julen över

Igår blev inte riktigt som planerat...
Efter det underbara strömmavbrottet så fungerade inte tv:n hemma hos mamma och pappa vilket resulterade i INGEN Kalle Anka och inte visas det på svt play heller så där förstrördes nästan julen för en kort stund. Tv:n kom igång igen 10 över 4 så då va det ju försent.
Bara för att få lite julstämning igen så kollade jag på youtube medans dom andra satt i vardagsrummet och drack öl.
 
 
Började dagen med uppstigning kl 9 vilket va skönt att få vakna utvilad och pigg. Åkte ner till Johannes mormor och morfar på julfrukost. Där va nästan hela släkten samlad så det va riktigt mysigt. Sen åka alla upp till minneslunden och tände ljus för Maja. Så fint det är där när det är så mycket ljus överallt.
Sen hem till oss en sväng för att hämta zlatan och öppna lite julklappa, vill ju inte hålla sig hela dagen precis :P
Blev mycket smycken som vi gav varandra och lite kallingar ;)
Hade sagt att vi inte skulle köpa så mycket eftersom vi har köpt ringar men det kunde ju ingen av oss hålla precis.
Fick den bästa julklappen också av Johannes, en spahelg. Fatta underbart :)
Vid lunchen åkte vi ner till mamma och pappa och åt gröt och umgicks. Sen inträffade kl 3 som vi kan stryka i år tycker jag.
For vidare upp till mormor och morfar för julmiddag och paketutdelning med lite släkt. Lotteripaken va faktiskt ganska bra i år förutom min och pappas tror jag men det är ju lite roligt med den grejen eftersom ingen vet vad man får eftersom dom är köpta från lions på stan.
Va där till halv 8 taget innan vi åkte tillbaka till mamma och pappa för ännu mer paket :) Lycklig som ett barn!
Fick en massa fina saker så både jag och Johannes va nöjda :)
 
Så nu sitter jag här hemma under en gosig filt och väntar på Johannes som är och köper mat. Ingen mer julmat på ett tag :P
Tror också att Zlatan blev nöjd med sitt paket från mamma och pappa eftersom dom bollarna studsade så bra så han sprang omkring som en tok hela kvällen. Vaknade inatt vid halv 2 av att han sprang omkring och lekte med sina nya bollar.
Tog med mig Johannes från soffan där vi hade somnat och gick in till sängen och där tackade vi för oss den här julafton :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback